Brandmannatest | Sverigedemokraterna i Svalöv

Brandmannatest

Idag har representanter ifrån Svalövs politiken utmanat personal ifrån Solgården i ett lite modifierat brandmannaprov. Vi från SD skickade Kim Hellström för att representera partiet. Övningarna började strax efter 16.00, efter att vi blivit utrustade med larmställ, med vad som kallas ”varvet”. Där fick vi börja med att koppla loss 5st slangkopplingar efter det så kom mer fysiskt krävande uppgifter som bära slangkorgar, släpa en 40kg docka i gräset, gå balansgång, bära slangkorgar i trappa, såga med en mycket slö såg, och sedan avslutas med att återställa dockan och slangkorgarnas placering. Kim presterade tredje bästa tid på övningen.

Resterande delmoment bestod av att klättra på en stege, en sökövning (rökdykning) med förtejpad ansiktsmask och absolut noll sikt. Detta var för övrigt en parövning där Kim tillsammans med Angelie ifrån Moderaterna kammade hem full poäng. Bra samarbete mellan SD och M där…..
Efter det var det en minnesövning där vi fick läsa ett antal instruktioner i en minut, och sedan utföra de uppgifter som instruerats utan att titta på dem igen. Sista övningen var det så kallade rullbandstestet där man med ca 24kg extra utrustning ska gå på ett rullband i 8 graders motlut i 6 minuter.

Det var en tuff varm och jobbig kväll, men ack så rolig säger Kim. Det slutade med att politiken vann med god marginal ! Mycket bra kämpat av alla deltagare och vi vill rikta ett stort tack till räddningstjänsten som arrangerat det hela och vi från SD Svalöv tackar Kim för hans insats.