Pressmeddelande | Sverigedemokraterna i Svalöv

Pressmeddelande

Centern, Moderaterna, Liberalerna och Kristdemokraterna har nu låtit meddela, att de avser försöka styra Svalövs kommun i minoritet utifrån den så kallade alliansplattformen. Men denna minoritet redovisade inte I kommunikationen något förslag på egen intern ledningsdisposition. Vilket borde göras innan måndagens kommunfullmäktige.
Vi från Sverigedemokraterna anser fortfarande att valresultatets bästa kommunstyre, är en majoritet bestående av SD, M, L, Kd. Men nu står vi inför detta alliansförslag och tänker förhålla oss till det. Vårt ställningstagande i dagsläget, är att vi inte är nöjda med deras förslag på minoritetsstyre. Vilket vi som kommunens största parti inte heller förväntas vara. Men vi kommer som SD Svalöv alltid gjort, att verka för kommunens bästa och stå för ordning och inte kaos. Vi har lovat våra väljare att avskaffa sosseriet och krävs det att vi prövar en minoritetsallians för att infria detta löfte, så låter vi detta prövas. Men när detta minoritetsförsök misslyckas, så förväntar vi oss att de vuxna delarna från detta nya experiment, snabbt borstar av sig skammen slickar sina sår och inser att endast SD återstår. Fram tills dess kommer vi att använda vår vågmästarroll fullt ut i rollen som kommunens enda riktiga oppositionsparti.

Teddy Nilsson, gruppledare SD Svalöv